Snelle Willy - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van William Delft - WaarBenJij.nu Snelle Willy - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van William Delft - WaarBenJij.nu

Snelle Willy

Door: William Shakespeare

Blijf op de hoogte en volg William

24 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Potchefstroom

Nou ik ben er weer klaar voor om wat slappe klets uit m’n mouw te schudden. Dit wordt een snelle opvolger van m’n vorige lap tekst, omdat ik het vermoeden heb dat ik wel weer een A4’tje of wà kan vullen, al helemaal omdat ik hier nu ff alleen thuis zit en me verveel..

Onze held Nico is afgelopen donderdag vertrokken naar Nederland voor een paar weken om wat te regelen, dus nu moeten we het zonder gids doen en zelf wat uitvogelen.. Zo ongeveer zijn laatste woorden voordat hij vertrok waren trouwens: “woest woest woest”. Mareh nu kunnen we dus een tijdje geen gebruik maken van zijn bakkie om hout te halen dus moesten we ff improviseren. Ongeveer een uurtje nadat Nico weg was was het al toet toet boing boing hakken en zagen en hadden we de eerste boom al kort hier in de tuin ;P We zullen toch moeten stoken he.. Er staan er nog zat hier, maar die zijn alleen voor noodgevallen eigenlijk. Op het moment dat ik dit schrijf doet de mercedes het weer en zijn de andere knullen hout aan het halen met die wagen, het lijkt er dus op dat we dus toch niet zonder auto komen te zitten.. (Morgen vertrekt Rob en dan hebben we dus geen backup auto meer..)
Omdat de Mercedes het een aantal dagen niet gedaan had, zijn we gaan zoeken voor een auto. De goedkoopste die we gezien hebben was een polo uit 97 met 2,5 ton gelopen en die kostte 3400 euro. Omdat we maandag eerst moeten gaan kijken of we uberhaupt wel een auto op onze naam kunnen krijgen hebben we nog niks besloten. Maar zoals ik al zei, hebben Stan en Glenn de auto weer gefixt voor onbepaalde tijd vandaag, dus misschien kunnen we het gewoon bij de Mercedes laten..

Afgelopen week zijn we slechts 3 keer op stap geweest, dinsdag, donderdag en vrijdag. Ja je leest het goed, zaterdag zijn we niet uitgeweest :O. Iedereen was een beetje lam van de dubbele “Gummy bears” die we hier volle gas hebben lopen tanken dagen ervoor. Ook is het een half uur heen en terug lopen en dat is natuurlijk ook niet je van het. We hebben nog het lot laten bepalen door wat kaarten te geven aan “not going out” en “going out” en het is er niet van gekomen. Peter en ik zeiden trouwens nog dat we er spijt van zouden krijgen.. en dat was dus ook het geval..

Toen we donderdag op naar huis gingen na het stappen (Glenn, Peter en ik) zagen we een woeste boom liggen dichtbij de kroeg. Wij dus dat ding oprapen om thuis op te kunnen stoken. We hadden er ff geen rekening mee gehouden dat “normaal” lopen al een half uur is.. Ik denk dat we er anderhalf uur over gedaan hebben. We hebben die boom een aantal keer woest weggegooid omdat we het niet meer zochten en onze schouders helemaal naar de ^$ waren. Elke keer hebben we hem toch maar weer opgeraapt.. Het mooie was dat we een druk kruispunt wilden gaan oversteken en dat er toen een politiewagen met een donkere en een blanke agent stopte naast ons:
P: “Hello, what the F are u doing?”
“We saw this tree and we wanted to take it with us to fire up our braai”
P: “Hmm ok, good luck”
Een half uur later (paar honderd meter verder) komt er weer een politiewagen aan en hij stopt:
P: “Hahaha are u still carrying that stupid tree?”
“Haha we are almost there, just a few hundred meters left. Where is the other police officer?”
P: “I killed him, hahaha” (Looooooooool) “Can I come to your braai tomorrow?”
“Haha of course you can, we live on short street nr 2. We will see you tomorrow. BTW, can’t we just put the f*cking tree on top of your car so you can bring it to our house?”
P: “Hahahahaha” (Hij gaf niet echt antwoord, omdat ie ws dacht dat ik een grapje maakte.. Dan kent ie me nog niet mja.. Het zou me niks verbazen als hij het nog goed gevonden had ook)
Ondertussen hadden Peter en Glenn dat ding weer op hun schouders. Ik trok die deur open van die politieauto en ging er half in zitten:
“Kunde mij nie ff naar huis brengen?”
P: “Haha of course, just sit down, I’ll bring you home ;)”
Mja ik zei hem dat ik toch maar zou lopen, omdat ik het die knapen niet aan kon doen om die woeste boom alleen te sjouwen. Kortom, aardige agenten hier in Afrika, die in Nederland kijken me altijd zo raar aan als ik alleen al vraag of ik inne keer mag schieten…

Ehmm verder hebben we onze eerste braai hier georganiseerd. Breng en braai doen ze hier blijkbaar overal. Iedereen neemt zijn eigen vlees en drinken mee. Het enige wat je moet doen is zorgen dat je een braai hebt (braai is trouwens gewoon een bbq..). We hebben Ockie, onze collega van stage, wat mensen laten uitnodigen en zijn met hen op stap geweest. We zijn met z’n allen ff naar een tent gegaan met woest harde muziek en allemaal rare gasten en ff later met alleen Ockie doorgegaan naar Bourbons, die ene kroeg waar ik al over verteld had..

Ik had het trouwens al over Gummy Bears. Dat is 1 of ander drankje wat goed te zuipen is en dat iedereen drinkt hier. Het is een mix van sterke drank (% of 20) met cola en kost iets minder dan een euro. Aangezien dat niet echt opschiet zijn we vanaf dinsdag al aan de dubbele begonnen. Dat gaat aardig hard.. Dat was trouwens wel te merken toen we vrijdagnacht thuis kwamen (Stan, Peter en ik). Ik zal niet in details treden, maar Peter heeft een tennisracket uit de kast getrokken en Pete Sampras was er niks bij, niks was meer veilig.. Nadat die dikke 5 setter afgerond was zijn we maar es gaan pitten.

Verder hebben we Wouter de hond weer een paar dagen bij ons gehad, dat is natuurlijk altijd gezellig. Het is alleen echt niet gezond wat die hond allemaal wegslokt. Ik wed dat ie tijdens en na die braai een compleet skelet van een brontosaurus op had. Die hond knauwt 3 keer op een woest bot en slikt het dan door.. Ik durf onze Rambo nog nie eens een klein kippenpootje te geven. Mja dat doet ie blijkbaar al 8 jaar lang zo dusja.. Ik begin onze Rambo trouwens wel steeds meer te missen als ik Wouter zo elke keer rond zie doen hier in de tuin. Ik hoop dat ie de komende dagen een gaatje in z’n agenda heeft en me weer es een keer belt...

Vandaag was het dus rustdag. We waren voor de verandering een keer fit op zondag allemaal en hebben dan ook wat nuttigs kunnen doen. We zijn ff naar de Mall geweest om wat badmintonspullen te halen en een voetbal en in de tussentijd hadden Stan en Glenn dus de Mercedes weer aan de praat. Onderweg naar de Mall kwamen we trouwens nog een gast tegen die er niet al te fris uit zag. Hij heeft waarschijnlijk een keer zijn kuit/scheen gebroken en geen geld gehad om ermee naar het ziekenhuis te gaan.. Zijn onderbeen was zeg maar ingezakt en er zat een bult op van een bot ofzo, maar er zat wel overal vlees en vel omheen, wtf G.

Nou ik hoop dat jullie tijd hadden ingecalculeerd om dit te lezen, aangezien ik onaangekondigd ineens 2 van die pillen in een week tijd getypt heb (vraag me nie hoe ik het voor elkaar krijg, ik denk dat ik m'n roeping gemist heb ofzo).

Saté

  • 24 Februari 2013 - 18:19

    Tappejan:

    Alleen um ullie moeder es te vlug af te zen.
    Ga doorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!

  • 24 Februari 2013 - 19:24

    Tante Hanny:

    Hoi William, weer met genoegen jouw verhaal gelezen. Je schrijft dat je Rambo mist en ik denk dat dat wederzijds is. We waren van de week in Deerd en hij vertoonde gedrag dat hij normaal nooit doet, zoals om hapjes en aandacht bedelen.
    En je hebt zeker je roeping gemist je kunt volgens mij best je beroep hiervan maken als de nood ooit hoog is en je zonder werk zit.

    Groetjes uit Schijndel, tot de volgende keer...........

  • 24 Februari 2013 - 19:39

    Helma:

    Heey William,

    Wederom weer erg leuk om te lezen. En je hebt idd je roeping gemist. Hier alles goed, het sneeuwt dat is wat minder. Met de kids ook alles goed je krijgt de groeten van hun. En ik ben ook eerder dan jullie mam! Waar blijft ze nou?

    Groetjes en veel plezier daar.

  • 24 Februari 2013 - 20:21

    Bea:

    Hey William- Loo(p) jes advocaten etc

    Jullie zijn me niet te snel af, want ik heb allang ergens gereageerd (weet niet waar dat geplaatst word?? Heb geen Fb met mijn zoon), dussssssss
    Als ik te snel reageer, krijg ik erop dat ik iedereenn heel de dag in de gaten hou :)
    Maar William
    Kei skon stuk en ge het idd je roeping gemist, het is weer genieten. Je schrijft hetzelfde als dat je praat en politiemannen inpakken is je dus ook al gelukt, maar wel sociaal dat je mee hielp sjouwen met die boom, ik had ook niet anders van je verwacht. leuk dat Peter ook kan tennissen...
    Auto's zijn wel je ding, maar dann alleen om te handelen en een ander kan ze gelukkig wel aan de praat krijgen. En is de P ook op de braai gewest
    Ik ga sluiten want je skypt onze rammie zie ik

    Liefs van je moedertje

  • 25 Februari 2013 - 11:14

    Tante Ineke:

    Hoi William
    ja ik kan weinig toe voegen aan wat alle voorgangers al gemeld hebben .Gek maar 2 verhalen in en week ,van mij mag dat zo wel blijven.En natuurlijk geld daar ook "De politie is je beste vriend"En was de politie nog op de braai geweest???
    Wat er daar allemaal kan!!!!!zou je hier niet hoeven te proberen en jou voorbeeld, dat ze hier raar kijken als je vraagd om een keer te mogen schieten nou ik denk dat voor daar ook net iets te veel gevraagd is.
    En als je weer op safari gaat let wel op de jachtluipaarden. En als je het filmpje wil maken neem dan wat resten van de braai mee op de motorkap. Zorg wel dat je de verslagen opslaat zo dat je niet alles kwijt raakt dat zou zonde zijn. Groetjes ,houdoe en tot de volgende episode.
    tante Ineke

  • 25 Februari 2013 - 11:26

    Tappejan:

    Tja Bill, jullie mam men mar ammel belle: "skrijfde gij nou 's es uurste een reactie, dan kan ik ok reagere".
    Mar ze ha netuuk nie in de gate dè ik dan inins dun alleruurste zu zen. Nou probeert ze d'r eige wir un bietje skon te praote, mar gè snapt 'm wel, nie?! ;-)

  • 25 Februari 2013 - 21:43

    Clariska:

    Hey broertje,

    Weer een verslag?! Ik weet nog dat jij iets van mij zei altijd.... Nee maarre leuk om te lezen weer, die slappe klets. Hahaha die politieagenten! Zie het helemaal voor me. Zijn ze nog naar de braai gekomen?

    Wel jammer dat je zegt dat je Rambo zo mist.. en mij dan?? ;p

    Ik hoop dat de Mercedes het blijft doen! Wordt een duur grapje anders ;) Kunnen jullie trouwens wel een auto op jullie naam zetten? (vandaag is maandag, dus hebben jullie misschien al nagevraagd?).
    Begrijp ik nu goed dat Rob en Nico allebei in NL zijn? Maar Nico maar tijdelijk?

    Niet te woest met de Gummy Bears (zie echt van die Haribo beertjes voor me nu ;p) en baie pret. Wat zijn jullie plannen voor komend weekend?

    xx

  • 26 Februari 2013 - 16:15

    Rieky:

    Hoi William
    Ik heb weer genoten van je verhalen maar ik mis de verhalen over je stage
    Daar ben ik ook bemieuwd naar.
    Kun je een beetje wennen aan de afrikaanse cultuur en de warmte??
    Groetjes Sriek

  • 26 Februari 2013 - 18:51

    Bea:

    Hey William
    Ik zie dat je er altijd bij bent als er op stap gegaan wordt, vind je dat nodig, durven die anderen niet zonder je?
    En Rieky wat een vraag, hij is daar op vakantie toch :)
    Tuurluk Claris mist hij jou en papa ook, wat een vraag. Haribo die zag ik ook whaaa.
    Groetjes en zorg goed voor de rest Will

  • 28 Februari 2013 - 13:21

    Tappejan:

    Alsof ie mij niet mist (z'n tappe)!
    En Lietaert Peerbolte zal ie ook wel missen . . . . . alsof die NIET voor zijn cliënten werkt pffffffffff Whoehahahahahaha. Maar die komt inderdaad niet voor een paar knaken; dan zet er maar gerust twee nullen achter het bedrag dat die Zuidafrikaanse advocaat kostte!! Dussssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Potchefstroom

William

Actief sinds 25 Jan. 2013
Verslag gelezen: 497
Totaal aantal bezoekers 7322

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 17 Juni 2013

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: