De niet veel te melden Willy - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van William Delft - WaarBenJij.nu De niet veel te melden Willy - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van William Delft - WaarBenJij.nu

De niet veel te melden Willy

Door: William Shakespeare

Blijf op de hoogte en volg William

06 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Potchefstroom

Zucht, daar gaan we weer. Ik heb jullie de eerste weken misschien iets teveel hoop gegeven op wekelijkse verslagen. Ik heb er de laatste tijd niet echt zin (en tijd) voor gehad en niet veel meegemaakt, maar voor jullie zal ik me weer eens ff uitleven.. Bedankt voor de reacties trouwens nog, ik heb alleen niet altijd tijd om meteen te reageren en dan schiet het er ook weleens bij in :P Als ik dan een paar dagen later reageer lezen jullie het waarschijnlijk toch niet meer, tenzij jullie van die figuren zijn die elke dag nog reacties gaan bekijken.. In dat geval hoor ik het graag ;)

Afgelopen week was dan de dag dat de 4 peuters echt helemaal voor zichzelf moesten gaan zorgen. Tot nu toe is het redelijk hetzelfde gegaan als de eerste 4 weken, op wat kleinigheidjes na.. De capriolen van Pete(r) Sampras van de week ervoor zijn ondertussen wel overtroffen. Ik heb nog ff een professioneel badmintonracket gehaald in de tussentijd voor het wk doucheplusmiljarden. We hebben een voetbalkamer en een badmintonkamer ingericht. Filmpjes van de peuterspeelzaal zijn aanwezig, maar het is misschien meer iets voor een programma van MTV dan voor deze slappe klets.. Nadat Rob weg was hebben we trouwens heel zijn huisje leeggetrokken en “onze” kiet een beetje verbouwd. Iedereen heeft nu een tweepersoonsbed ineens :) (sorry Nico, als je terug bent moet je ff gaan shoppen.. :P)

Vorige week maandag hebben we een auto gehuurd, omdat de Mercedes het begeven had en backup-Rob zou vertrekken. De goedkoopste auto was een flinke toyota met nog geen 2000 km op de teller, hij had niet eens centrale deurvergrendeling en elektrische ramen.. We moesten 180 euro betalen voor 6 dagen en hebben er maar 90km mee gereden.. Dusssssss gin geld. Afgelopen zaterdag hebben we hem weer ingeleverd. De Mercedes heeft op miraculeuze wijze nog gewerkt diezelfde week, maar heeft maandag dan toch echt het loodje gelegd. We zijn er maandag nog mee naar stage geweest en Peter en ik hebben hem na een kwartier kutten dan toch nog aan de praat gekregen toen we naar huis gingen. (Er komen trouwens heeeeel wat decibelletjes vrij als we de auto proberen te starten (zie facebook filmpje). Het is weer menig maal voorgekomen dat mensen wegduiken/bukken als we hem proberen te starten. Ook worden we regelmatig aangesproken (lees: uitgelachen) wanneer we de auto weer ergens in een vak geknald hebben.) Enfin, we zouden naar een auto gaan kijken en boodschappen enzo doen en vervolgens Glan en Stenn weer ophalen. Omdat we een donkerrrrrrbruin vermoeden had dat het die middag de laatste keer zou zijn dat ie zou starten, hebben we de motor overal laten lopen. Uiteindelijk heeft de auto 3 uur ofzo constant gelopen, waarvan ie de helft van de tijd stil heeft gestaan bij de supermarkt en dergelijke. Het is trouwens wel handig dat je de sleutel uit het contact kan halen en dus de auto op slot kan doen terwijl de motor loopt ;). Een goede auto hebben we die middag niet kunnen vinden, dus moesten we gisteren weer op pad….met de fiets. We hebben nog ff in een audi 100 gereden die aan alle kanten uit elkaar viel; “this is the best car we have..” dusssss toen zijn we maar gegaan.. Aan het einde van de dag zijn we nog naar “Spiderman” de autohandelaar geweest en hebben toen een deal gemaakt voor een spiderweb-witte Jetta.. Hij zag er niet perfect uit, maar de versnellingsbak en de motor waren iig goed.. TOTDAT we thuis de inrit opreden vandaag nadat we hem opgehaald hadden. Na nog geen 10 minuten rijden konden we hem al naar de garage hier op de hoek brengen. Volgende week issie een keer klaar, dus dat worden weer wat biathlons. Gisteren zijn Peer en ik dus op de fiets heel Potch door gemountainbiked en vandaag was het de beurt voor de benenwagen. We moesten 80 km ofzo lopen met een paar duizend euro op zak. Gelukkig waren we vandaag nog net op tijd voor de boodschappen terug, we hebben het winkelwagentje maar meegenomen en in het midden van de keuken geparkeerd, ideaal.

Verder hebben we nog heel wat lol kunnen maken tijdens de laatste ademhalingen van de Mercedes. Hier in Afrika hebben ze van die parkeerhulp die lege vakken aanwijzen en in de weg gaan staan en zwaaien wanneer je het vak weer uit moet rijden, echt SUPER SUPERMakkelijk man……… (het zijn de helft van de tijd ook nog eens vrouwen, kun je nagaan..) Maargoed, je gunt die arme mensen dan nog wel een paar dubbeltjes voor de moeite…als ze snel genoeg zijn :) We maken ernamelijk een sport van om met 120 kmph in te parkeren en uit die auto te vliegen (het liefst nog voordat ie stilstaat) zodat die parkeergastjes te laat zijn om ons te “helpen”. Een beetje sneaky terug lopen te springen te tijgeren als we terugkomen met de boodschappen is dan ook prachtig. Het is wel een kunst om bij je auto te komen zonder dat ze het in de gaten hebben.. Afgelopen week kwamen we een parkeerhulp tegen die ons zelfs uit begon te lachen toen we aan kwamen rijden in die knakenauto van een Mercedes. Toen we terugkwamen met onze boodschappen kwam ie niet meer bij.. We hebben em zelfs extra geld gegeven omdat ie zo relax is, al ging ie weer helemaal dubbel toen ik de deur open moest doen om dat geld moest geven, omdat de raam het niet doet.. De dag erna herkende ie ons weer meteen en maakte ie ons weer belachelijk, maar van hem kunnen we het hebben. Elke keer als we nu naar de supermarkt gaan, parkeren we de auto bij hem :)

Wat Stan en ik trouwens ook nog zagen bij de supermarkt was ook wel grappig. In elke supermarkt hier moet je je brood zelf door een snijmachine halen na de kassa. Op het moment dat Stan en ik aankwamen bij zo’n apparaat was een vrouwke al het afval (korstjes en kruimels) in haar boodschappentasjes aan het gooien, dussss..

Vorige week waren Stan en ik trouwens in de straat wat aan het voetballen een tijdje en toen kwamen er ineens 3 negers over de breedte van de weg aanlopen richting mij (stan stond 50 meter verderop).Toevallig had Stan net gezegd dat de poort nog open stond en dat er mss iemand naar binnen was gelopen. Dus we liepen allebei voor die negers uit richting de poort mja omdat dat er ook nogal raar uitzag stopte maar met lopen en hield mn hart vast, ik had toch geen telefoon en money G bij.. Het was ff spannend maar ze liepen me voorbij en op dat moment kwamen Glenn en Petert met een volle mercedes aangekacheld. Stan zei naderhand nog dat ie ook ff niet wist wat die niggers van plan waren en het niet vertrouwde mja..

Woensdag hebben Peter en ik weer ff onze wekelijkse “woensdag woestdag” eer aan gedaan. We zijn op stap geweest en de planning was om gewoon aan stage te beginnen rond een uur of 10. Helaas hebben de dubbele gummybears in de Bourbons roet in het eten gegooid, we waren HE-LE-MAAL naar de klote. We hadden afgesproken om om half 10 ongeveer uit bed te komen. De wekker hebben we allebei gehoord, maar Peer en ik dachten ’s morgens allebei van: “zolang ik Peter/Willy niet hoor blijf ik mooi liggen” dusja… Afgelopen zaterdag probeerden we dit met z’n vieren nog lichtjes over te doen. We waren niet helemaal van de kaart, maar aan de resten ei en ham te zien aan het plafond en de miljard mieren op de vloer de volgende dag zal het toch wel een geslaagd avondje geweest zijn…

Vrijdag zijn we weer een dag naar stage geweest en hebben we flinke buien gehad. Op de terugweg van stage waren we dus flink door plassen aan het banjeren. Hier aan het begin van de straat lag een woeste woeste plas waar ik met alle geweld op afstuurde. Op het laatste moment (naderhand pas) zag ik dat er een neger op de inrit zat.. Ik hoop dat ie z’n zwemdiploma heeft ;)

Zoals je gemerkt hebt is er niet zo heel veel gebeurd de laatste week. We zijn best veel met stage bezig geweest en hebben verder niet veel meegemaakt. Volgende keer weer beter. Als onze auto dinsdagavond weer loopt als een zonnetje gaan we misschien volgende week vrijdag al naar Kaapstad en dergelijke, omdat dat voor het bedrijf het beste uitkwam. Zo niet, dan gaan we de week erop. Dan zal ik jullie wel weer lastig kunnen vallen met wat avontuurlijkererere flauwekul en mooie foto’s.

Met verhalen over m’n stageopdracht zal ik jullie niet vervelen, ben trouwens al heel de dag met stage bezig dus zoek dat ook niet nog eens hier te vermelden, sorry Sriek :P Laat da debiele konijn van jullie nog maar eens een keer skypen, misschien dat ik er dan wel wat over kan vertellen ;)

So long!

  • 06 Maart 2013 - 21:05

    Helma:

    Nou dat was weer een heel verhaal je maakt wat mee daar in Zuid Afrika, maar wel weer leuk en lachen om te lezen.

    Groetjes uit d'Eerd

  • 06 Maart 2013 - 21:14

    Bea:

    Hi heroes
    Mooi verslag weer en goed op elkaar passen. Hopelijk blijft deze Mercedes langer in levende lijve bij jullie.
    Rob zal wel blij zijn met dit verslag, dan weet hij meteen hoe hard jullie daar werken. De filmpjes kan ik ook ergens bekijken :).
    Als jullie weer dat mensje bij die broodmachine zien staan geef ze dan een brood van me. En je ziet wel je hoeft echt niet bang te zijn van die pinda's, want daar zitten hele goede bij, ik spreek uit ervaring.
    Geniet verder en ik zal bidden voor jullie nieuwe Mercedes, want de centen zullen nu wel op zijn met die grote investering en als je dan ook nog van alles wilt zien daar in ZA ja....
    Veel plezier en doe de rest van de helden de groeten van me.
    Je moederke

    En ben ik nu weer de 1e ( ja ik kijk regelmatig terug naar de reacties)

  • 06 Maart 2013 - 21:49

    William Van Delft:

    Helaas pindakaas, de overburen waren eerst.. Goed bezig Helma ;) Grts aan de mannen daar!

    Van jou had ik niet anders verwacht, verrekten Tunnis

  • 06 Maart 2013 - 22:15

    Clariska:

    Ik was in de trein begonnen met lezen, maar ik moest een paar keer hardop lachen waardoor iedereen dacht: WTF.. dus maar gestopt en nu net verder gelezen haha.

    Geniaal, een drie uur constant lopende auto terwijl hij stilstaat :p Maar balen van jullie nieuwe auto, jullie hebben wel pech met die dingen zeg... hopelijk is hij dan ook blijvend goed en kost het niet teveel.

    Hahaha, die broodkruimel vrouw, ik zie het helemaal voor me. Maar wel erg op zich, als ze zo arm is. En die parkeerhulpjes ook, ach gèrm, wan kutbaan. Mooi dat jullie ze dan toch wat geven :)

    Hmm, wel raar van die negers op straat ineens, pas maar op voor overvallen enzo haha, ze weten nu waar jullie 'rijke westerlingen' wonen :p

    Succes op de stage! xxx

  • 06 Maart 2013 - 23:49

    Verekten Tunnis:

    Je vadertje zei dat er een verslag was hoorrrrrrr Whaaaaaa..
    En laat je nog wat in het huisje voor Rob, anders kom je daluk in de problemen skatje
    Met 3 van Delft daar moet Pèter het zeker regt hauwe..
    Groetjes van dee vrouw die jou 9 maanden gedragen heeft en losgelaten heeft op bevrijdingsdag :)

  • 07 Maart 2013 - 08:57

    Manon:

    Wat een terroristjes zijn jullie toch ook, jullie gedragen je daar niet veel beter dan hier he ;)
    Blij om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
    En zorg dat je dat diploma binnensleept zodat we 8/9/10 juli flink feestje kunnen vieren!
    Groetjes aan Peter xxxx

  • 07 Maart 2013 - 09:14

    Tappejan:

    Tja, de reacties! Om op de laatste bovenstaande in te haken: nou ullie moeder goed van pas zu komme um oe te drage, is ze in gin velde of wege te bekenne. En gij mar lope; kilomeeeeeeeeeters!!!!!! ;-)
    En anders zu ze in ieder geval nog moi de botskappe kunne drage!!
    En nou hà ze de kans um es uurste te reagere, is ze wir te laot. Mar: "ut gu ok nie um ut hardlope, ut gu um ut op tijd komme!"

    Nog gin heimwee naor de kroege in Uje? ;-) En het winterse weer (volgende week tussen de min 10 en min 15 graden 's-nachts)? Mag ik gokken: ik denk van niet!

  • 07 Maart 2013 - 20:04

    Woest Konijn!:

    Geluk dà ge nietbkanttiggednpoalanrijdt dan snapte.. Kun je je komkommers en leverworst ook snijden door die machine.. Net zo hendig. Ik heb echt weer logt lomp lang gewerkt dus miss dat ik zaterdag overdag ekkesssssskype met snoek erbij haha..

    En die negers.. Zolang ze niet á la lloret vragen om mee te lopen in een steegje komt het goed ;).

    Knal volgende week eens wat filmpjes van de nieuwe cedes op fbook..

    BAM! Groente! Aron!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Potchefstroom

William

Actief sinds 25 Jan. 2013
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 7311

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 17 Juni 2013

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: